:: Sekapur Sireh ::

Selamat datang ke laman blog saya. Blog ini dibangunkan untuk menyediakan maklumat penting berkenaan penyakit - penyakit seperti Tibi dan Kusta. Diharapkan dengan wujudnya laman blog ini, para pelawat dapat mendapat maklumat yang tepat malah jika ada kelapangan para pelawat boleh berinteraksi dengan saya dengan memberikan komen yang bernas. Terima kasih.

Wednesday 4 April 2012

Ubat - Ubat Tibi ...



Assalamualaikum w.b.t dan Salam 1 Malaysia...


Pada kali ini pula saya akan menunjukkan rupa dan bentuk ubatan Tibi yang akan dimakan oleh pesakit Tibi semasa dalam rawatan. Sila beri perhatian ok :)


Isoniazide 100mg

Isoniazide 400mg

Rifampicin 300mg

Rifampicin 150mg

Pyrazinamide 500mg

Pyridoxine 10mg

Ethambutol 400mg


Apa pendapat anda sekalian? banyak kan? jadi saya memang amat kagum dengan pesakit - pesakit Tibi yang sentiasa memakan ubat - ubat di atas sehingga rawatan mereka tamat. Apa yang paling penting di sini adalah ahli keluarga pesakit juga kena selalu memberi sokongan dengan pesakit supaya mereka sentiasa mematuhi rawatan mereka.


Yang benar,
Pen. Peg. Perubatan - 0138556576
Unit Tibi & Kusta
Kuala Penyu
ruzlambest@yahoo.com

03/04/2012

1 comments:

ifah said...

Hi.. sy penah mkn ubt tb jns combine..hny 1biji shari o 2x shari. Xigt..thn 2005. on tratmnt tb at klinik swasta n teatmnt xlngkap coz sy bhijrah.ubat xda bekalan.. 2011 suspek tb lg .on teatmnt at hosptl gov..mkn ubat cm d ats slma 6bulan.. tb paru2.. mslh sy d cni adakah ubat kali ke 2 mampu myembuhkn spenuhnya sdg kn ubat 1st lebih kuat dan mgkin kuman tb da kebal.n mampu ke kuman tb d bunuh dlm msa 6bulan sdg kn ia merupakan rwtn kali ke 2..rwtan 1st xlngkap.bkn ke sptutnya 9bln o 1thn?

Post a Comment